top of page

Kids Space - crafts

Στο Okto αγαπάμε πολύ τα παιδιά και πιστεύουμε σε ένα ένα καλύτερο μέλλον, για αυτό ανοίγουμε χώρο σε όμορφες δραστηριότητες  που τα κάνουν χαρούμενα και τους δίνουν εφόδια!

Μουσικοκινητική Αγωγή  Orff

mousikokinhtikh-oktoyogashalaathens.jpg

Η μουσικοκινητική αγωγή Orff είναι μια πολύπλευρη, διαδραστική και βιωματική διαδικασία
που συνδέει τη μουσική, την κίνηση και το λόγο, έχοντας ως κοινό στοιχείο το ρυθμό
Βασίζεται σε παιδαγωγικές αρχές και βαδίζει σύμφωνα με την αναπτυξιακή φάση του παιδιού
δημιουργώντας ένα περιβάλλον και ένα πρόγραμμα βασισμένο σε αυτή. Χρησιμοποιεί λοιπόν
σαν εργαλείο το παιχνίδι, τη μουσική, την κίνηση και το λόγο για να εντάξει επιμορφωτικούς
συμπεριφορικούς, δεξιοτεχνικούς στόχους και την καλλιέργεια της φαντασίας. Είναι μια
εκπαιδευτική και παράλληλα ψυχαγωγική διαδικασία και αποτελεί σημαντικό κομμάτι της
ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών

Η ΜΚΑ Orff έχει ως κέντρο τα παιδιά και τις ανάγκες τους. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υπάρχει:


-ενασχόληση με τη μουσική
-ενορχήστρωση απλών μουσικών σχημάτων
-ψυχοκινητικά παιχνίδια
-κινητικά παιχνίδια με ειδικά σχεδιασμένο εξοπλισμό του χώρου
-ακολουθία ρυθμικών κανόνων, συγχρονισμός
-έκφραση
-δημιουργία
-ομαδική συνείδηση, συνεργασία, αλληλοβοήθεια
-κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων
-σύνδεση της μουσικής και της κίνησης με τη ζωγραφική
-αυτοσχεδιασμός


Όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσα από την εξερεύνηση, την ανακαλυπτική μάθηση, τη βιωματική
εμπειρία, τη μίμηση, τη χρήση ποικιλίας υλικών και μουσικών οργάνων.

 

Οι στόχοι που εκπληρώνονται από τη διαδικασία είναι οι εξής:


-Δραστηριοποίηση του εγκεφάλου
-Ανάπτυξη κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων
-Νευρομυικός συντονισμός
-Βελτίωση της λεπτής κινητικότητας
-Ανάπτυξη της κιναισθητικής αντίληψης
-Ομαδοσυνεργατικό κλίμα
-Εκπλήρωση των στόχων που τα παιδιά θέτουν ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους
-Δημιουργία συνδιαστικής σκέψης
-Ενίσχυση των δυνατοτήτων των παιδιών
-Δυνατότητα αυτενέργειας


Η μουσική και η κίνηση είναι αντικείμενα άμεσα συνυφασμένα με την απελευθέρωση, την
έκφραση, τη δημιουργία. Με αυτούς τους τρόπους τα παιδιά αποκτούν αυτογνωσία,
γνωρίζουν τις δυνατότητές τους αποκτώντας αυτενέργεια, ένα απαραίτητο εργαλείο για την
εξέλιξή τους που έχει άμεση σχέση με την ομαλή επιβίωση και την ολόπλευρη ανάπτυξη του
ανθρώπου.


Στο χώρο υπάρχει ειδικά σχεδιασμένος εξοπλισμός για κινητική επεξεργασία και ενδυνάμωση
κάτι που ενισχύει τις δυνατότητες σχετικά με τη διαδικασία. Πρόκειται για έναν φωτεινό και
μεγάλο χώρο που βοηθάει στη συγκέντρωση και στην ελευθερία κινήσεων και εμπνέει μικρούς
και μεγάλους.


Κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος, τα παιδιά περνάνε ομαλά από διάφορες φάσεις οι οποίες
μέσα από τη συνεχή παρατήρηση του συντονιστή, είναι συνδεδεμένες με τις ανάγκες και τις
κλίσεις τους. Ζεσταίνουμε το σώμα μας και έπειτα προχωράμε. Η μουσική, η οποία επηρεάζει
θετικά τη δραστηριοποίηση του εγκεφάλου, συνοδεύει πολλές δραστηριότητες και τα παιδιά
παίζοντας συγχρονίζονται και αποκτούν ρυθμό. Με τα εργαλεία και τα μέσα που
χρησιμοποιούμε εξασκούν τη λεπτή κινητικότητα και καταφέρνουν να φτάσουν σε στόχους
ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους. Γίνονται οι ίδιοι μουσικοί εκφράζοντας τους δικούς
τους ρυθμούς και συχνά καλούνται να δημιουργήσουν τους δικούς τους κανόνες βρίσκοντας
τη δύναμη μέσα τους να πάρουν πρωτοβουλίες. Συνδέουμε τις δραστηριότητές μας με
χρώματα και καλλιτεχνίες κάνοντάς τους ισχυρούς να αντλήσουν ιδέες και να αναπτύξουν τη
συνδιαστική σκέψη. Τα παιδιά λοιπόν κινούνται, παίζουν μουσική, ζωγραφίζουν,
δημιουργούν, εκφράζονται, γεννούν ιδέες που τις βλέπουν να υλοποιούνται και
καλλιεργούν κοινωνικές αξίες.

Σε μια εποχή που η εκπαίδευση επικεντρώνεται στα γνωστικά αντικείμενα είναι καλό να
δίνουμε ευκαιρίες στα παιδιά για μια πιο ολοκληρωμένη παιδεία ώστε να εκφραστούν, να
ανακαλύψουν τις πτυχές του εαυτού τους, τα ταλέντα τους ή αυτά που τους κεντρίζουν το
ενδιαφέρον. Άλλωστε ποιο παιδί δεν θέλει να κινηθεί με τη μουσική και το ρυθμό, να παίξει και να γελάσει;

 

Ηλικίες : 4 - 6 ετών

Ημέρες και ώρες : Τετάρτη 16.30 - 17.30 και Σάββατο 12.30 - 13.30

Συντονίστρια: Κύρκη Παρίζα
Μουσικοπαιδαγωγός, Εκπαιδευτικός

 

 

 

Εκπαίδευση
-Παιδαγωγικό Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
-Τριετής Κύκλος Μετεκπαίδευσης Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff (Σχολή Μωραϊτη)
Εργάζεται ως δασκάλα στο δημόσιο δημοτικό σχολείο και ως υπεύθυνη συντονισμού τμήματος
Μουσικοκινητικής Αγωγής σε χώρους που φιλοξενούν παιδιά.


“Ονομάζομαι Παρίζα Κύρκη και είμαι εκπαιδευτικός. Υποστηρίζω την ολιστική ανάπτυξη του
ατόμου και οι πρακτικές μου βοηθούν στην ανάπτυξη τόσο της γνωστικής όσο και της
συναισθηματικής νοημοσύνης. Αγαπώ τα παιδιά, τον αυθορμητισμό και την αλήθεια που τους

περιβάλλει και επιδιώκω με βάση τις ιδιαιτερότητες τους, να τα απασχολώ δημιουργικά και
να βιώνουν ένα κλίμα ασφάλειας και εξέλιξης του εαυτού τους.
Οραματίζομαι και στοχεύω στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, το οποίο θα παρέχει
πραγματική παιδεία σύμφωνα πάντα με την αναπτυξιακή φάση των παιδιών, τις ιδιαιτερότητες
του καθενός και τις ανάγκες του. Επικεντρώθηκα στη Μουσικοκινητική Αγωγή καθώς η
δημιουργική διαδικασία και το παιχνίδι, ακολουθώντας τα εσωτερικά κίνητρα του παιδιού,
παρέχουν γνώσεις αλλά και τη δυνατότητα μιας πιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης καθώς μέσα
από μια τέτοιου είδους διαδικασία τα παιδιά αποκτούν αυτενέργεια η οποία δρα σαν εφόδιο
και για την ενδυνάμωση της συναισθηματικής τους νοημοσύνης. Η αυτενέργεια δίνει δύναμη
στο παιδί να πιστέψει στις δυνάμεις του και να αποκτήσει εναλλακτική σκέψη για την επίλυση
προβλημάτων. Ενεργοποιείται η φαντασία τους, ψυχαγωγούνται, αυτοσχεδιάζουν και
εκφράζονται αφήνοντας εμάς (συντονιστές-εκπαιδευτικούς) να παρατηρούμε τις κλίσεις τους,
δίνοντάς τους επιπλέον τροφή ανάλογα με αυτές. Παράλληλα ακολουθούν ρυθμικούς κανόνες
κάνοντάς τους να ενώνονται με την ομάδα και να συγχρονίζονται μεταξύ τους κάτι που
ανάγεται έπειτα και στην καθημερινή τους διαβίωση. Δρώντας με αυτά τα εργαλεία που
παρέχει η Μουσικοκινητική Αγωγή δημιουργείται ένα ευχάριστο κλίμα μάθησης και
ψυχαγωγίας !”

_DSC3261.JPG
bottom of page