ASHTANGA YOGA

H Ashtanga Vinyasa Yoga είναι κάτι πολύ παραπάνω από μία ισορροπημένη άσκηση για το σώμα. Είναι μία ολιστική μέθοδος ανάπτυξης του σώματος, του πνεύματος και του νου με πολλαπλά ωφέλη σε όλα τα επίπεδα. Είναι ένα μονοπάτι όπου ακολουθώντας το με αφοσίωση ανοίγει ο δρόμος προς την αυτογνωσία, την πληρότητα και μία ευτυχέστερη ζωή. Όπως λέει και ο δάσκαλός μου, David Swenson, όσο περισσότερο ανοίγεις τα παράθυρα τόσο επιτρέπεις στο φως να έρθει σε εσένα!

Στην Ashtanga Yoga Shala μας δεσμευόμαστε να μεταφέρουμε με σεβασμό την πολύτιμη αυτή πρακτική όπως ακριβώς διδάχθηκε από τον Sri K. Pattabhi Jois στο Mysore της Ινδίας. Είτε ξεκινάτε τώρα, είτε έχετε προηγούμενη εμπειρία θα σας μεταδώσουμε την πρακτική με μεθοδικό και εξατομικευμένο τρόπο τόσο στις Mysore και led τάξεις, όσο και στις θεματικές τάξεις και στα σεμινάρια ώστε να εμπειριώσετε με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο την πρακτική της Ashtanga Yoga.

Ashtanga Yoga Athens Shala

Ashtanga Yoga - History

Η μέθοδος της AshtangaYoga προέρχεται από έναν αρχαίο Σοφό Vamana στο κείμενό του που ονομάζεται "Yoga Korunta". Αν και γράφτηκαν πολλά βιβλία για τη Γιόγκα, ο Vāmana Ṛṣi (devanāgarī: वामन ऋषि) είναι αυτός που έχει επικεντρωθεί σε μια πλήρη πρακτική μέθοδο.  Ο Σρι Τ. Κρισναματσάρια ταξίδεψε στην Καλκούτα στις αρχές της δεκαετίας του 1920-30 όπου και μετέγραψε τη Γιόγκα Κορούντα. Το κείμενο ήταν γραμμένο σε φύλλα φοίνικα . Ο Krishnamacharya μετέφρασε το αρχαίο σανσκριτικό κείμενο και συνέθεσε την πρακτική της πρωτότυπης Ashtanga Yoga.Το κείμενο μεταξύ άλλων, αναφέρεται στις asanas, την vinyasa,το drishti, τα bandhas, τις mudras.

Ο Krishnamacharya μετέδωσε αυτές τις διδασκαλίες στον  Sri K Pattabhi Jois, ο οποίος το 1948 ίδρυσε το Ερευνητικό Ινστιτούτο Ashtanga Yoga στο Lakshmipur-Mysore. Ο Jois αφιέρωσε τη ζωή του στη διάδοση της μεθόδου Ashtanga Vinyasa Yoga και χάρη σε αυτόν εκατομύρια ασκούμενοι σε όλον τον κόσμο ασκούνται στο σύστημα αυτό.

Ashtanga Yoga - Philoshophy - 8 limbs

Ashtanga σημαίνει στα σανσκριτικά οκτώ γωνίες (ashta=οκτώ, anga=γωνίες). Παραπέμπει στο οκταπλό μονοπάτι της γιόγκα, που περιγράφει ο Patanjali στο αρχαίο σύγγραμμα Yoga Sutras.

 

Το οκταπλό μονοπάτι είναι ένας κώδικας ηθικών αξιών, δεοντολογίας και τρόπου ζωής όπου ξεκινά από την πρακτική εξάσκηση στο στρώματάκι μας και εξαπλώνεται σε ολόκληρη την ζωή μας :

 

  1. Yamas (ηθικοί κανόνες, δεοντολογία)

  2. Niyamas (προσωπική πειθαρχία και άσκηση πνευματικότητας)

  3. Asana (σωματικές ασκήσεις, θέσεις ή πόζες)

  4. Pranayama (τεχνικές ελέγχου της αναπνοής)

  5. Pratyahara (απόσυρση προς τα μέσα των αισθήσεων)

  6. Dharana (συγκέντρωση του νου σε ένα σταθερό σημείο)

  7. Dhyana (αδιάκοπη ροή συγκέντρωσης, διαλογισμός)

  8. Samadhi (κατάσταση ευφορίας, έκσταση, ένωση με το όλον)

 


 

Ashtanga Yoga - The Method of Tristana

Η Ashtanga Yoga χρησιμοποιεί ένα τρίπτυχο σύστημα που ονομάζεται Tristana. Αποτελείται από την σωστή αναπνοή (Ujjayi pranayama), τις asanas (συμπεριλαμβανομένης και της εφαρμογής των bandhas) και το ακριβές σημείο εστίασης του βλέματος (dristi). Η μέθοδος αυτή είναι ένας κινούμενος διαλογισμός όπου ο ασκούμενος αναπτύσει τον έλεγχο του σώματος , των σκέψεων και των συναισθημάτων του.

Ujjayi Pranayama


Ο Guruji έλεγε: «η Ashtanga είναι µια πρακτική αναπνοής…Τα υπόλοιπα είναι απλές κάµψεις».

Η αναπνοή είναι ένα από τα τρία είδη τροφής μας, μαζί με την υλική τροφή και τις σκέψεις.

Στην ujjayi pranayama ο ήχος που δημιουργείται κατά την εξάσκησή της θυμίζει τον ήχο της κύματος για αυτό ονομάζεται και ωκεάνια αναπνοή. Είναι θερμαντική και κατευναστική για το νευρικό σύστημα. Εστιάζει και ησυχάζει την αίσθηση της ακοής ενώ συνδέει το φυσικό σώμα με τον νου. Είναι αναπόσπαστο μέρος της διαλογιστικής πρακτικής.

 

Dristi


Είναι η εστίαση το βλέματός μας κατά την διάρκεια της πρακτικής σε συγκεκριμένα εννέα σημεία με σκοπό τον έλεγχο του νου από τα εξωτερικά ερεθισμάτα.  Με την εφαρμογή του dristi (σηµείο εστίασης) ο νους και τις αισθήσεις στρέφονται στο εσωτερικό του φυσικού σώµατος και ο διαλογισμός ξεκινά.

Asana

Είναι η στάση του φυσικού σώματος. Η Ashtanga αναπτύσσεται μέσα από συγκεκριμένες ακολουθίες θέσεων (σειρές) όπου η κάθε θέση προετοιμάζει την επόμενη όπως και η κάθε μία από τις 6 στο σύνολο σειρές, προετοιμάζει αυτήν που έπεται.

Bandhas
Τα bandhas (Moolabandha, Uddiyanabandha και Jalandarabandha) είναι τα “κλειδώματα” στο φυσικό μας σώμα. Αποτελούν απαλές ενεργοποιήσεις συγκεκριμένων σημείων του σώματος και βαθιά εσωτερικά σημεία συγκέντρωσης για τον νου. Βρίσκονται στο περίνεο, στον αφαλό (δύο δάκτυλα πιο κάτω) και στον λαιμό. Η ενεργοποιήση τους συνδέεται με την σωστή ευθυγράμισση του σώματος αλλά και τον έλεγχο και την κατεύθυνση της prana, της ενέργειας, στο σώμα μας. 

Vinyasa

Ονομάζεται η κάθε αριθμημένη, συντονισμένη κίνηση με την αναπνοή. Οι ακολουθίες των θέσεων της Ashtanga Yoga εκτελούνται με ροή αναπτύσσοντας την θερμότητα του σώματος όπου βοηθά να αποβάλλονται οι τοξίνες και επέρχεται ισορροπημένη ανάπτυξη δύναμης και ελαστικότητας στο σώμα. Η πρακτική vinyasa καλλιεργεί τον κινητικό διαλογισμό καθώς αποταυτίζει τον ασκούμενο από την στάση και την εξωτερική μορφή του σχήματος που είναι προσωρινά και τον συνδέει με αυτό που είναι στάθερο και αιώνιο, την συνείδηση.

Ashtanga Yoga - The six Series

H παραδοσιακή πρακτική της AshtangaYoga περιλαμβάνει έξι σειρές, όπου η καθεμία ολοκληρώνει μία λειτουργία σωματικά και πνευματικά. 

Η πρώτη σειρά ονομάζεται Yoga Chikitsa που σημαίνει Γιόγκα Θεραπεία. Περιλαμβάνει όλες τις θέσεις όπου εξασκώντας τες ο ασκούμενος αποκτά ισορροπημένη δύναμη και ελαστικότητα.

Η δεύτερη ονομάζεται Nadi Shodhana καθαρίζει το νευρικό σύστηµα, ανοίγει πιο λεπτοφυής πηγές ενέργειας και το µυαλό µας.

Η Advanced σειρά Α, Β, Γ και Δ, ονομάζεται Sthira Bhaga, που σηµαίνει δύναµη και χάρη, απαιτεί υψυλή συγκέντρωση, αφοσίωση και ταπεινώτητα από τον ασκούμενο προσφέροντας περαιτέρω δύναμη, ελαστικότητα, ηρεµία, στεθερότητα και διαύγεια.

Ashtanga Yoga - Benefits

Hρεμία

Ο έλεγχος των κινήσεων, των μοτίβων αναπνοής και του βλέμματος ταυτόχρονα, αυξάνει τη συγκέντρωση και βοηθά να ηρεμήσει το αυτόνομο νευρικό σύστημα, το οποίο ελέγχει τον καρδιακό ρυθμό, την αναπνοή και την αρτηριακή πίεση.

Ευημερία

 

Μια μελέτη γιόγκα του 2007 στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου διαπίστωσε ότι μια ομάδα δείγματος 22 εντελώς αρχαρίων ασκούμενων βίωσε μεταμορφωτικά οφέλη από την εξάσκηση μιας τάξης 60 λεπτών της Πρώτης Σειράς της Ashtanga Yoga για 8 εβδομάδες. Aνέφεραν βελτιωμένη αυτοεκτίμηση καθώς και μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους. 

.

Ενδυνάμωση μυοσκελετική

Μια μικρή μελέτη του 2012 σε υγιείς προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες διαπίστωσε ότι όσες έκαναν Ashtanga Yoga δύο φορές την εβδομάδα αύξησαν τη μυϊκή τους δύναμη των ποδιών μετά από οκτώ μήνες σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν έκαναν γιόγκα.

Ανακουφίζει τον πόνο

 

Σε μια μελέτη του 2017, κυρίως άτομα χαμηλού εισοδήματος που έκαναν γιόγκα μία φορά την εβδομάδα για 12 εβδομάδες μείωσαν τον χρόνιο πόνο στην πλάτη όσο και άτομα που έκαναν φυσικοθεραπεία.

 

Σχετίζεται με την υγιεινή διατροφή

 

Μια μελέτη του 2009 σε γυναίκες βρήκε ότι η τακτική πρακτική της γιόγκα συσχετίστηκε με το προσεγμένο φαγητό. Το ενσυνείδητο φαγητό, γνωστό και ως διαισθητικό φαγητό, είναι μια εναλλακτική λύση στη δίαιτα όπου δίνετε μεγάλη προσοχή στα σημάδια πείνας για να καθορίσετε πότε και τι να φάτε.

Άλλες μελέτες έχουν επίσης ανακαλύψει απίστευτα οφέλη για την ψυχική υγεία τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες.